tisdag 30 januari 2007

Jo men visst

Japp nu är det dags att skriva något igen.
allt rullar på som det ska (!?) Stressigt men mättande. Känner ibland att skola , politik, pojkvän och hushåll blir lite mycket men det är kul och jag har något att göra. Fast jag måste erkänna, ibland smiter jag och lägger mig i sängen framför tvn och struntar i det som borde göras.

Snart skall jag sätta mig och knåpa på cv och kandidatur. CV så att jag kan söka lite sommarjobb och kandidatur till posten som Distriktsordförande i LUF Örebro. Är lite spännande. Hoppas att jag slipper ett tråkigt sommarjobb och får jobba med nåt juridiskt, sannorlikheten är väl inte stor men jag skall göra ett försök. Distriksordförande vill jag bli att flera anledningar, dels en självisk för att visa att jag kan, vill och tänker. Mindre självisk för att jag vill göra LUF Örebro stort, jag vill att vi ska ha mycket att göra med många intresserade runt om i länet. jag anser inte att vi syns och hörs som vi skulle vilja och att många inte har ett politiskt intresse för att de inte vet. De ser bara MUF och SSU som kampanjar emot varandra (ibland med oetiska metoder) och att de lever mycket på sina moderpartier. Jag vill att vi skall synas, höras, attrahera och diskutera. Att vi skall vara en vän som lyssnar, en kaxig motståndare att tampas med och framförallt vill jag visa att man måste inte alltid vara korrekt, normal eller "inne".
Alla skall ha samma rätt, oavsett kön,tillhörighet,klädstil,intellekt osv.

Att blogga är idag ganska "inne" visst är det så. och det har jag väl gått på. men jag bloggar inte för andra såsom jag bloggar för mig. en dagbok att skriva i när man inte vill prata med någon annan men ändå synas lite och få utlopp för sina känslor och tankar.

Love

Inga kommentarer: