torsdag 15 februari 2007

Ovetskap

Påhopp
Idag fick jag en dänga, jag fick ett politiskt påhopp och visste inte vad jag skulle svara, Det känns skit även om det är mänskligt. Det sporrar ju dock, det känns som om man bara vill veta allt, det är ju inte konstigt att jag inte gör det och kan hålla mig uppdaterad med allt men i sommar, då jävlar, då ska jag skaffa mig stenkoll på allt.

Mitt "påhopp"
Igår på mötet blev jag sur, först visste jag inte om jag förstått vad hon menade, men jag hade tydligen rätt, hon och s och v tyckte att det var helt ok att tvinga någon nåt, att helt ta ifrån personerna sin rätt att välja själv, det fria valet. Ok jag är med på att man i alla sammanhang inte kan välja och att det skulle bli svårare och att man kanske skulle lida av det under övergången, men att helt ta ifrån personen sina rättigheter tycker jag är vidrigt, kan inte förstå hur man kan tänka så. Det blev en del småheta diskussioner igår men tack vare vår eminenta ordförande Peter (Fp) så gick det bra och han hindrade alla när det började gå för långt (även om han säkert själv velat gå in i diskussionen). Jag är iallafall glad, det känns som om vi är ett bra team som kanske kan komma på lite bra grejer tillsammans, trots de politiska motsättningarna.

Sjuk
Skojar ni att jag blivit sjuk också, tenta imorgon och allt, jag har inte ens kunnat ta tag i plugget, viss del beror nog på att jag inte vill men jag är helt matt, febrig och så gör halsen så ont.

Skolan
Jo skolan hade väl kunnat gå bättre, inte nog med att jag är sjuk så är det hemskt, processrätt är astråkigt, känns som om det bara skall memoreras vilket jag inte fått intryck av att något annat i juridiken skall, är orolig över tentan och min hälsa, tänk om jag är febrig under tiden? Kanske blir roliga svar iallafall.

Fp
Hihi, fick ett samtal idag, står på valberedningens förslag till kommunföreningens styrelse. Lite spännande.
Sen blir det ju komriks i Ö-o iår, fick en förfrågan från gbg om vi kunde hjälpa dem att hitta vandrarhem, ojdå allt går så fort.

Surt
Idag har vi Café Liberal, den första på väldigt länge, det är surt att vara sjuk, hade gärna varit där.

Nu ska jag ta en magnesyl koffein och försöka slappna av lite.


Lv


1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.