torsdag 8 mars 2007

Ojojoj

oj på senaste tiden har bloggen fått stå åt sidan. Tänkte lite kort berätta varför.

Boden
Helgen 23-25 åktes det till boden, brr va kallt bunkrades upp på "microlumpen" med muf och ssu. Visst det funkade hyfsat men lämnade mycket att önska, en mufare passade perfekt in på fördommarna om muf-tjejer, en gjorde det inte. Ssu lämnade mycket att önska, nu inte pga de politiska motsättningarna utan personligheter. Av fyra st var det 2 jag på många faktiskt gillade, den andra hälften vill jag inte ens tänka på.

V9 med Sthmls resa
V9 följde och blev en hektisk vecka, ny tuff kurs i skolan, två årsmöten med medföljande ansvar, och som pricken över i avslutades helgen med en utbildning i Stockholm, denna gång om unga i kommunpolitiken. När utbildningen var över var det bara att sätta sig i bilen och panikåka hem till Örebro igen, jag skulle representera Luf Örebro på Muf Örebros årsmötesmiddag och gratulera den nya ordföranden Erik. Det gick bra och en flaska rött och ett antal sånger senare staplade jag mot bussen och åkte hem till en välförtjänt säng. Söndagen hade jag för en gångs skull inga åtaganden på så det blev en himla massa arkiv x avnitt vilket passade mig ypperligt.

Denna veckan
V10 börjar inge bra, möte/grupparbete/möte/seminarium, läkarbesök och slutligen anställningsintervju, denna kunde dessutom inte kunnat komma olägligare då jag hade tänkt rymma tor-fre. Nu blir det en kort rymmning då jag inte kommer få möjlighet att göra de saker jag skulle, för imorgon skall jag hjälpa min morfar och sedan jobba, i det tecknet fortsätter det, jobb. Håller på att kräkas av allt att göra och undrar om jag håller på att bli som mina släkter, mammas med alla hjärtkärlsjukdomar i tidig ålder, och pappa vars hjärtattack bara är runt hörnet.

Nu ska jag försöka snygga till mig lite, käka lite "frukost" och bälga ner ett par liter kaffe.



Livet är underbart, over and out

Inga kommentarer: