fredag 6 april 2007

Gör två fel ett rätt?

Jag har tänkt på en grej väldigt länge, är 1+1=0? Eller det blir väl 1-1 kanske, fast jo, det är ju en negativ handling då måste det vara -1, men om man räknar så blir ju resultatet -2. Anledningen att jag tänker på detta var att för länge sen gick jag och Niclas och en av hans kompisar och diskuterade diskriminering, hans vän sade en sak som kunde anses som könsdiskriminerande, men så fortsatte han och sade något som var diskriminerande åt den andra könet. Detta måste ju slå ut varandra och resultera i att inget av det var diskriminerande? Lite konstigt resonemang och dåligt exempel, men det fastnade. Detta borde ju innebära att det finns andra saker som man kan resonera likadant med, ett välkänt ex är ju det med hämnd om en mördare mördas, är det då fel? Klart det är fel, är ju en annan sak men ändå, livet blir förvirrande ibland, I fallet med diskriminering så kan man ju se att det inte blir fel. Men i mordfallet så är det fel. Är det inte så att en mördare får det värre i fängelset än som död? Det beror väl på vem han/hon är och vem som dödats.

Påtal om mord, hoppas att Beatrice Ask ser till att höja straffskalan, men att det kommer med obligatorisk terapi, då skulle jag bli glad.

Förresten så är min nya älsklings minister den bästa enligt dagens expressen, eller har fått mest gjort, han fick 5 getingar. Jag tycker att Björklund är så bra. Han förstår att det behövs lite hårdare tag. (Belive me I know its needed) Jag kan inte riktigt förstå de kritiska rösterna även om de är starka. Ett bra exempel på hur svenska skolan förhåller sig utomlands är svenska skolan i sverige mot amerikanska skolan i Ryssland, på svenska skolan är det inte säkert att en 10-11 åring kan läsa och skriva ordentligt, på amerikanska skriver dem fysikuppsatser. Anledningen till att jag tänker på detta är att mina kusiner bott i Ryssland de senaste två åren och har just flyttat hem till Sverige, inget ont om Sverige, absolut inte men den svenska skolan håller inte måttet. Mina kusiner började nästan gråta och ville tillbaka när de sattes i svensk skola, då är det inte ens en allmän skola (som är den sämsta typen enl. mig) utan en privatskola. Helt vrickat, måste jag flytta från Sverige när jag får barn för att de ska få en vettig skolgång? Själv så gick jag i skolan i småland, jag fick veta vad en ekvation var när jag körde på ett intagningsprov, hade aldrig hört talas om. Har inte läst någon datakunskap för att eleverna kanske inte skulle klara det så vi fick köra lite bildredigering i nåt program, och tro inte att det var riktig bildredigering utan vi ficl lära oss att göra bilderna fula. Och i den andan fortsätter det. Jag förstår att skolan inte är såå dålig överallt men där var den det, och det lider jag av nu.



Historien om Nelly Furtado är sorgslig, att hon va så bra först men sen gick det åt skogen, förstår inte, men det är väl industrin som gör det, se bara på Mariah Carey. Ujujuj vilken miss.

Nellys bästa: www.youtube.com/watch?v=An-8xzuCwqA


Mina tips:
-Se till att välja rätt skolor åt dig och dina barn
-Se till att rösta på Fp så vi får behålla Björklund
-Lyssna inte på Nelly Furtados nya låter sponsra inte att skivbolagsindustrin gör allt kommersiellt
-Diskriminera inte
-Var glad
-Slappna av

1 kommentar:

Anonym sa...

-Lyssna inte på Nelly Furtados nya låter sponsra inte att skivbolagsindustrin gör allt kommersiellt


Men vad ska man då lyssna på? Vad man än lyssnar på sponsrar man skivbolagen. Och inte minst artisten själv...

Luddigt uttalande.